ΛΙΜΑΝΙ ΙΤΕΑΣ – η κρουαζιέρα διάφορα περίεργα κ όχι μόνο
21 Σεπτεμβρίου 2021.
Πανέμορφη η εικόνα του λιμανιού της Ιτέας την Πέμπτη, με το μεγαλόπρεπο βαπόρι να λάμπει στα νερά του.
Φωτογραφίες, πολλές φωτογραφίες! Χαρά, μεγάλη χαρά! Δικαίως. Ήταν το ένα και μάλλον το μοναδικό που κατέπλευσε στο λιμάνι για όλο το 2021.
Σε ένα λιμάνι ανενεργό για μακρύ χρονικό διάστημα εξαιτίας του covid αφενός και του κλειστού Ισθμού της Κορίνθου αφετέρου.
Ήρθε… και έφυγε. Τι άφησε; Τι μας στοίχισε; Έγινε αρκετή κουβεντούλα και για αυτό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και όχι μόνο... Και ο καθείς το όνειρό του…
Άραγε ασχολείται κανένας μετά την αναχώρηση, τις αναμνηστικές φωτογραφίες και τα λαικ δώθε και εκείθε, για την πραγματικότητα και την αλήθεια ή ίσως το ψέμα που συνοδεύει το γεγονός της άφιξης του κρουαζιερόπλοιου, που ως μηχανής θεός ήρθε να δώσει άλλοθι για τα λεφτά που πληρώσαμε; Γιατί ναι, πληρώσαμε πολλά λεφτά! Όχι στο βαπόρι, αλλά, τάχα, για το βαπόρι…
Που πληρώσαμε τα λεφτά; Μα στην εταιρεία που από το Λιμενικό Ταμείο εκχωρήθηκαν τα δικαιώματα για να παρέχει τις υπηρεσίες του προστάτη, φύλακα-αγγέλου του λιμανιού της Ιτέας!! Το κρουαζιερόπλοιο δε θα άφηνε κάτι περισσότερο από ότι προβλέπεται. Εκατό ευρώ συν-πλην. Αυτά και τέλος. Και τίποτα μεμπτό δεν καταλογίζεται βέβαια πάνω σε αυτό το θέμα. Και μακάρι να έρχονταν κι άλλα. Αλλά δεν ήρθαν, ούτε και θα έρθουν σύντομα από ότι φαίνεται.
Όμως ο Φορέας που διαχειρίζεται το λιμάνι έσπευσε να «μελετήσει» το μέλλον του και την ανάπτυξή του με μελέτες… μελέτες. Μελέτες χρυσοπληρωμένες σε μια δύσκολη εποχή υγειονομικής και οικονομικής κρίσης, συνοδευόμενη και από τη δυσχερή κατάσταση στον Ισθμό, με αρνητικές φυσικά συνέπειες στη λιμενική δραστηριότητα.
Ένα λιμάνι σχεδόν ανενεργό λοιπόν!
Ναι, μα οι Κοινοτικές Οδηγίες, το Υπουργείο, τα χρονοδιαγράμματα, οι πιέσεις, οι πιέσεις για αναθέσεις…;; Για αναθέσεις σε εταιρίες του «συστήματος», που το ίδιο το Κράτος προωθεί (πληροφορίες από πηγές εντός Υπουργείου), με πιέσεις ενδεχομένως προς τους δοτούς του, τους διοικούντες τα Λιμενικά Ταμεία. Ε, μα τι να κάνουν; Δεν πρέπει να ξεπληρώσουν αυτή την τιμή, τον τίτλο και τον ρόλο; Μα πως; Με τα χρήματα του μπαμπά τους; Όχι βέβαια! Αλλά πολύ απλά με την αλόγιστη κατασπατάληση των ιδίων πόρων του Λιμενικού Ταμείου, με πρόσχημα την τουριστική ανάπτυξη που δήθεν σχεδιάζεται. Τα χρήματα είναι δικά σου όμως Ιτιώτη και τα έχουν ταξιδέψει πλέον…. Έχουν φαγωθεί εδώ και τώρα! Και το λιμάνι δε θα γίνει ανταγωνιστικό και φιλόξενο επειδή πληρώνονται τσουχτερές δαπάνες για «τύποις» και «copy paste» μελέτες του θολού και αόριστου ακόμη, λόγω συγκυριών, μέλλοντος και ακόμη χειρότερα πληρώνοντας για φύλακες του παρόντος, που φυλάνε τα έρμα… τα άδεια…τα δήθεν…
Και για να μιλήσουμε με στοιχεία:
Τα Βρήκαμε στην επίσημη ιστοσελίδα του Λιμενικού Ταμείου Ν. Φωκίδας στο Διαύγεια: Έχουμε λοιπόν και λέμε…
«…Το Μάρτιο του 2021 συνάπτεται Σύμβαση του Λιμενικού Ταμείου με την εταιρεία NEXT PLUS προκειμένου να του παράσχει υπηρεσίες υποστήριξης του Υπεύθυνου Ασφάλειας Λιμενικής Εγκατάστασης (ΥΑΛΕ) και εφαρμογής ISPS & SCHENGEN στο Λιμένα Ιτέας Φωκίδας, έναντι ποσού 17.112,00 ευρώ. Και διερωτόμαστε εδώ: Είναι Συνοριακό Σημείο Διέλευσης (ΣΣΔ) ο Λιμένας Ιτέας άραγε; Μήπως είναι λιμάνι αφετηρίας; Ή μήπως απλά είναι ένα ενδιάμεσο λιμάνι που υποχρεούται μόνο σε θέματα ασφάλειας (security) του Κώδικα ISPS, κάτι το οποίο δεν διαθέτει ακόμη βέβαια το Λ.Τ.; Είναι μήπως λιμάνι με ακτοπλοϊκή γραμμή; Με εμπορικό φορτίο;. Τίποτε.
Παρόλα αυτά, βάσει της προαναφερόμενης σύμβασης (ΩΚ9ΛΟΡ0Θ-Π2Ν) το Λιμενικό Ταμείο πληρώνει μηνιάτικο 1.860,00 ευρώ στην εταιρεία NEXT PLUS για να υποστηρίζει την Υπεύθυνη Ασφάλειας Λιμένα (ΥΑΛΕ) που έχει οριστεί εκ του Λιμενικού Ταμείου (6ΘΦΣΟΡ0Θ-ΡΒΔ) και η οποία, όπως διαβάζουμε στην απόφαση, διαθέτει την εκ του νόμου πιστοποίηση και εμπειρία σε θέματα ασφάλειας, και παρέχει «αφιλοκερδώς» τις υπηρεσίες της, (παράξενο έτσι; Όταν η εταιρεία παίρνει 1860) καθώς επίσης και για να υποστηρίζει όλες τις απαιτήσεις της ασφάλειας του λιμανιού εν γένει. Ενός λιμανιού ανενεργού αυτήν την περίοδο, ξαναλέμε!!! Μη μου πείτε πως είναι σκάνδαλο;; Μα το ζητάει το Υπουργείο! Αφορά την τουριστική ανάπτυξη! Πληρώνεται λοιπόν μια εταιρεία κάθε μήνα βρέξει χιονίσει. Πως το λένε χωριάτικα; ΒΡΗΚΕ η εταιρεία ΤΟ ΜΗΝΑ ΠΟΥ ΤΡΕΦΕΙ και τους ΕΝΤΕΚΑ.
Τι Γελοιότητα όμως!!! Αφορά μόνο τα αργύρια και μόνο αυτούς που τα λαβαίνουν!!! Ο νοών νοείτο… Κατασπατάληση Δημοσίου χρήματος. Δικών σας λεφτών, των πολιτών. Να σημειώσουμε εδώ ότι η προηγούμενη Λιμενική Επιτροπή είχε παραδώσει το τροποποιημένο Σχέδιο Ασφάλειας καθώς και το Σχέδιο Αποβλήτων, που έμειναν στο συρτάρι και αντί να φροντίσει για την υλοποίησή τους πήγε για άλλα… τι ωραία!!!
Μα της Εταιρείας δεν της έφτανε το μηνιάτικο των 1.860 ευρώ βλέπετε.
Πάμε λοιπόν τώρα πάλι στη Διαύγεια και στη δεύτερη Σύμβαση (ΨΓΤΨΟΡ0Θ-ΧΤ6) με την ίδια Εταιρεία NEXT PLUS έναντι ποσού 8.680,00 ευρώ, που υπογράφηκε μόλις στις 13/09/2021 για να συντάξει όπως αναφέρει τα υγειονομικά πρωτόκολλα, δηλαδή τον συντονισμό της διαδικασίας ελέγχου από τα Στελέχη του Λιμενικού Ταμείου καθώς και τον συντονισμό των τριών με πέντε το πολύ συναρμοδίων υπηρεσιών στο Νομό Φωκίδας.
Ποιού ελέγχου; Αυτού που έκανε όπως πάντα το Λιμεναρχείο; Ποιών στελεχών; Των ατόμων της χρυσοπληρωμένης εταιρείας που ήρθαν για να δώσουν παρουσία και να θολώσουν τα νερά; Διαφορετικά ο κόσμος που ασχολείται και καταλαβαίνει την απάτη θα έκραζε την «Χρηστή Διοίκηση» του Λιμενικού Ταμείου; Άρραγε όταν έρχεται το μικρό κρουαζιερόπλοιο ΑΘΗΝΑ γιατί δεν υπάρχει πρόβλημα;
Έτσι κι αλλιώς οι επιβάτες του καραβιού είχαν ελεγχθεί στην αφετηρία, (Κέρκυρα) στο πρώτο Ελληνικό λιμάνι, πριν αυτό καταπλεύσει στην Ιτέα. Αν δεν είχαν τα απαραίτητα δικαιολογητικά και την υγεία δεν θα ταξίδευαν. Επομένως μάλλον περίσσευε ο έλεγχος στον ενδιάμεσο λιμένα διέλευσης της Ιτέας.
Και κάτι άλλο. Αν διαβάσετε προσεκτικά θα δείτε ότι το αντικείμενο «Συντονισμός των όποιων Υγειονομικών Πρωτοκόλλων αποφασισθούν και εγκριθούν» συμπεριλαμβανόταν και στην πρώτη Σύμβαση. Η δεύτερη γιατί;
Μεμπτό; Σκάνδαλο; Ω! τι λέτε; Είδατε τι ωραία που παρουσιάστηκε αυτό το όμορφο πλοίο, ο από μηχανής θεός, και πίεσε να συμμορφωθεί το λιμάνι, με τις μελέτες των μελετών, ώ μελέτες, γιατί αλλιώς τι κρίμα, μπορεί και να μην ερχόταν;
Και έζησαν αυτοί καλά και εμείς χειρότερα τρώγοντας το σανό μας. Οι εμπλεκόμενοι και διαπλεκόμενοι λοιπόν κατάφεραν και ήρθε! Και έτσι ο ερχομός του εκτός του ότι μας πλημμύρισε χαρά και ευεξία θωρώντας το, κατέστησε νόμιμες και προπάντων ηθικές τις γενόμενες κατεπείγουσες διαδικασίες ανάθεσης και σύμβασης δυο μέρες πριν την άφιξή του!!!
Το ένα και μοναδικό βαπόρι έφυγε. Οι ηλικιωμένοι επιβάτες του μάλλον δεν άφησαν ούτε τη σκόνη τους στην Ιτέα. Το Λιμενικό Ταμείο χρεώθηκε 25.792,00 ευρώ! Και πολλά άλλα έχει χρεωθεί βέβαια, αλλά θα μιλήσουμε άλλη φορά για αυτά. Έχουμε χρόνο κατάλληλο για αρκετά… Μα και αυτά δεν είναι τα τελευταία. Η κατάρρευση στα υπόψην…
Τι λέτε τώρα εσείς που απορούσατε ίσως; Απορείτε ακόμη για τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζονται οι Διοικούντες το Λιμενικό Ταμείο τους πόρους του, τα χρήματά σας δηλαδή, προκειμένου να δημιουργήσουν την πολυπόθητη τουριστική ανάπτυξη στην Ιτέα;;;
Υστερόγραφο 1.
Άκουσα για ασφάλεια κτλ. Τι λέτε; Αντέχει κάποιος από την λιμ επιτροπή να μας πεί αν δουλεύει έστω ένας πυροσβεστικός κρουνός; Αν υπάρχει έστω ένας ενεργός πυροσβεστήρας στο λιμάνι στην προβλήτα;.
Υστερόγραφο 2. Μόνο μια εταιρεία με 1860 το μήνα βρέθηκε; Για ψάχτετο .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου