Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2021

ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ του ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ

 

Όταν γεννιέμαι, είμαι μαύρος

Όταν μεγαλώσω, είμαι μαύρος

Όταν κάθομαι στον ήλιο, είμαι μαύρος

Όταν φοβάμαι, είμαι μαύρος

Όταν αρρωσταίνω, είμαι μαύρος

Κι όταν πεθαίνω, ακόμα είμαι μαύρος

Κι εσύ λευκέ άνθρωπε                        

εδω κρεμασαν τον διοικητη Αουσβιτσ

Όταν γεννιέσαι, είσαι ροζ

Όταν μεγαλώνεις, γίνεσαι λευκός

Όταν κάθεσαι στον ήλιο, γίνεσαι κόκκινος

Όταν κρυώνεις, γίνεσαι μπλε

Όταν φοβάσαι, γίνεσαι κίτρινος

Όταν αρρωσταίνεις, γίνεσαι πρασινος                         

Κι όταν πεθαίνεις, γίνεσαι γκρι

Και αποκαλείς εμένα έγχρωμο….

Ποίημα ανώνυμου παιδιού από την Αφρική (προτάθηκε από τα Ηνωμένα Έθνη ως το καλύτερο ποίημα του 2006)

27 Ιανουαρίου η ημέρα κατά του ολοκαυτώματος

Στις 27 Ιανουαρίου το 1945, ο Κόκκινος Στρατός μπήκε στο κολαστήριο του Άουσβιτς - Μπιρκενάου στην Πολωνία.

Στις 2 Νοεμβρίου 2005 η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ αποφάσισε να ανακηρύξει την 27η Ιανουαρίου Διεθνή Ημέρα μνήμης για τα θύματα του Ολοκαυτώματος από το ναζιστικό-Φασιστικό καθεστώς στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.

Φυσικά, αναρωτιώμαστε που βρισκόμαστε σήμερα. Τι ρόλο παίζουν τέτοιες αποφάσεις του ΟΗΕ και με ποιο τρόπο θα μπορούσαν πράγματι να αξιοποιηθούν θετικά για την κοινωνία. Πως θα μπορούσε να καταπολεμηθεί ο ρατσισμός στην κάθε χώρα, η κοινωνική ανισότητα που απορρέει από την θεοποίηση του κέρδους και τις προτεραιότητες που "κλειδώνει". 

 

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΜΙΑ ΖΩΗ ΣΤΟ ΦΩΣ (Γ. Αρβανίτης)

 ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ Σαν Υστερόγραφο. Μετά από 2 μήνες αναγκαστικής απόστασης μου από κάθε δημόσιο συμβάν, ευτυχής συγκυρία η επάνοδος με ένα ...