Δευτέρα 18 Μαΐου 2020

παραλια Ιτέας και άλλα πολλά



ΙΤΕΑ ΠΑΡΑΛΙΑ κτλ
ΕΠΕΑ ΠΤΕΡΟΕΝΤΑ (1)
Χρήστος Βανδώρος

Στη Λιμενική Επιτροπή στην Ιτέα, παρέμεινα ενεργό μέλος για 14 μήνες περίπου. Είδα, άκουσα, έμαθα, γνώρισα.
Προπάντων για άλλη μια φορά επιβεβαίωσα πως αν δεν συνταιριάξεις στο ανώτερο επίπεδο την δική σου «θέση-άποψη» με την αντίστοιχη των πολλών δυο πράγματα θα συμβούν σίγουρα: ή θα πρέπει συνεχώς να αποδεικνύεις ότι δεν είσαι ελέφαντας, ή να καταφεύγεις σε αυταρχικές θέσεις για αντιμετώπιση καταστάσεων. Καλά άλλος τρόπος δεν υπάρχει; ΥΠΑΡΧΕΙ! Αρκεί να υπάρχει κάποια ομάδα αποφασισμένη να στηρίξει με κοινωνικούς όρους και δημοκρατικές μεθόδους την πρόοδο του τόπου. Ψιλά γράμματα …
Σκηνή 1η
Το τηλέφωνο στα γραφεία του λιμενικού ταμείου χτύπησε καταμεσήμερο.
-        Καλησπέρα θέλουμε να μιλήσουμε με τον κ. Πρόεδρο.
-        Δεν είναι εδώ. Αν το θέμα σας δεν είναι προσωπικό μπορείτε να μιλήσετε μαζί μου. Είμαι στην λιμενική επιτροπή και λέγομαι Χρ. Β.
-        Εντάξει σας παίρνω από την εταιρεία …. Θέλουμε να μιλήσουμε σχετικά με μελέτη για υδατοδρόμιο στην περιοχή σας.
-        Α μάλιστα. Μήπως είναι λίγο αβέβαιο το όλο θέμα;
-        Όχι σας βεβαιώ ότι θα είναι αναπτυξιακό έργο πολλαπλά ωφέλιμο και κερδοφόρο για την περιοχή σας περιοχή Δελφών και μπλα μπλα μπλά…
-        Α βλέπω το λέτε με απόλυτη σιγουριά.
-        Βεβαίως.
-        Δηλ έχετε κάνει ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΤΕΑ ΜΕΛΕΤΗ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑΣ; (*)
-        Μα είμαστε σίγουροι.
-        Στείλε τε μου την μελέτη σκοπιμότητας.
-        Ξέρετε η μελέτη σκοπιμότητας γίνεται όταν μας δώσετε να κάνουμε την συνολική μελέτη του υδατοδρομίου. Αλλά η εταιρεία μας …κτλ… διεθνώς …εμπειρία κτλ… καταλήγουμε κτλ
-        Ωραία το πιστεύω. Από πού θα ξεκινάνε τα υδροπλάνα; Υπάρχει επιλεγμένο μητροπολιτικό υδατοδρόμιο; (να σημειώσω ότι σε επαφή με τον φίλο τότε Γ. Γραμματέα του Υπουργείου είχα ενημερωθεί αρκετά καλά για δυνατότητες και τεχνικές προϋποθέσεις…).
-        Ξέρετε δεν έχει καθοριστεί… όμως κάνουμε ημερίδα στην τάδε πόλη στο δείνα ξενοδοχείο κι εκεί θα λυθούν απορίες και θα απαντηθούν ερωτήματα…
Στο συνέδριο φυσικά δεν πήγε κανένας… όσο για το μητροπολιτικό λιμάνι και πολλές ακόμη λεπτομέρειες που καθιστούν χρονοβόρο, κοστοβόρο, και αποτυχημένο ΚΑΠΟΙΟ μεγαλεπήβολο εγχείρημα για την τοπική κοινωνία-στη σημερινή συγκυρία- ΑΛΛΑ προσοδοφόρο για εργολάβους, αεριτζήδες πολιτικούς, επίδοξους πολιτευτές και κλακαδόρους και με την βοήθεια των αργυρώνητων ΜΜΕ, δεν έχω τίποτε να προσθέσω…
Σκηνή 2η   ΠΡΟΣΕΧΩΣ…..

(*)  Τι είναι μελέτη σκοπιμότητας ( Από Βικιπαίδεια) https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B5%CE%BB%CE%AD%CF%84%CE%B7_%CF%83%CE%BA%CE%BF%CF%80%CE%B9%CE%BC%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1%CF%82
Μια μελέτη σκοπιμότητας στοχεύει στο να αποκαλύψει αντικειμενικά και λογικά τα δυνατά σημεία και τις αδυναμίες ενός υπάρχοντος επιχειρηματικού ή προτεινόμενου εγχειρήματος, τις ευκαιρίες και τις απειλές που προκαλεί στο περιβάλλον, τους πόρους που χρειάζονται για να ολοκληρωθεί και, τελικά, τις πιθανότητες επιτυχίας του. Με απλούς όρους, τα δύο κριτήρια που ορίζουν τη σκοπιμότητα είναι το κόστος που απαιτείται και το κέρδος που θα προκύψει….

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα Τσίπουρα του Νοεμβρίου

                 ΡΑΚΟΚΑΖΑΝΑ  Ήταν το 1920 όταν ο Ελευθέριος Βενιζέλος,εδωσε άδειες για παρασκευή τσίπουρου. Από τότε τα καζανέματα, τα ρακοκ...