Τρίτη, 23 Ιουνίου 2020

ΙΤΕΑ. Μια διαφορετική διαχείρηση στο Λιμ Ταμείο

οταν κοιτάς από ψηλά μοιάζει ο Κρισσαίος ζωγραφια


Η Προσπάθεια μιας διαφορετικής διαχείρισης στο λιμενικό ταμείο Φωκίδας – που δεν ολοκληρώθηκε
DE PROFUNTIS (εκ βαθέων)        Χ Βανδώρος

 Στα προηγούμενα άρθρα. Ασχολήθηκα με την «προϊστορία του λιμ ταμείου.
 Ήρθε η ώρα για μια ματιά στην σύντομη περίοδο των 14 μηνών που ήμουν μέλος της Λιμενικής Επιτροπής.
Αρχικά θεωρώ υποχρέωση μου να ευχαριστήσω όλους όσους βοήθησαν αυτο τον λίγο χρόνο στην καλλίτερη λειτουργία στην παραλία με την ενεργή τους συμμετοχή, αλλά και όσους συμμετείχαν στην «ιστορία» διαβάζοντας και κριτικάροντας τα κείμενα.
Για αυτούς τους πολίτες που ενδιαφέρονται, αξίζει να προσπαθούμε. Και είναι πολλοί. Η πλειοψηφία, που συμμετέχει χωρίς θόρυβο, γιατί είναι σεμνοί, ταπεινοί και γνώστες.  
Όπως ανέφερα στο προηγούμενο άρθρο, η «πολιτική μας» στο λιμ ταμείο όφειλε να είναι προσανατολισμένη στην αξιοποίηση της μαρίνας, στην ανάδειξη της παραλίας και στον εξορθολογισμό της απαράδεκτης κατάστασης στο Λαρνάκι και πέριξ.
 Καθόλου εύκολη εργασία, δεδομένων των τοπικών συνθηκών και των χρόνιων αγκυλώσεων. Η πολεμική από τους τοπικούς ηγετίσκους από την πρώτη στιγμή δεν άφηνε αμφιβολίες. Η κατάσταση στο λιμ. ταμείο δύσκολη.  Συσσώρευση χρόνιων προβλημάτων, απαράδεκτη πολυνομία, επικάλυψη αρμοδιοτήτων, οι μνημονιακές δεσμεύσεις στην κυβέρνηση και τέλος τα «γλυκά παραμύθια» άχρηστων, λόγων και έργων, με τα οποία οι τοπικοί άρχοντες κάλυπταν (δυστυχώς συνεχίζουν)- την αδιαφορία, την ανικανότητα και την άγνοια. Με κίνδυνο όλα αυτά να γίνουν ο Λεβιάθαν που ίσως κατάπινε κι εμάς, όπως τόσους και τόσους ανεξαρτήτως καλών προθέσεων... 
Απλήρωτα τιμολόγια από το 2008 που με τόκους και δικαστικά είχαν 3πλασιαστεί, το τελευταίο δε, του 2011 με διεκδικούμενο ποσό 60.000 ευρώ και δικηγόρο τον σημερινό βουλευτή… Σφιχτός προϋπολογισμός που  έγινε από την προηγούμενη επιτροπή, με άλλες προτεραιότητες, το Μαϊάμι διαλυμένο, δυνατά «παραλιακά φέσια»  και άλλα πολλά.
συναντηση Κυριακοπουλειο
Τι θαυμάσιος καιρός!!!
 Ζητήσαμε την στήριξη του Ηλία Κωστοπαναγιώτου στον ανώτερο βαθμό. Την πήραμε. Οι συναντήσεις στο υπουργείο Ναυτιλίας με τους γ. γραμματείς και υπηρεσιακούς παράγοντες έβαλαν σε σωστό δρόμο την κατάσταση. Δεν αρκεστήκαμε σε αυτό. Ζητήσαμε συνάντηση με υπουργείο Πολιτισμού και αθλητισμού, με  ΕΟΤ  και με παράγοντες του θαλάσσιου τουρισμού. Στις δύσκολες στιγμές ξεχωρίζουν οι φίλοι. Ακριβώς ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη ώρα και θέση.  Ο Γιώργος Κ. υποστήριζε με την εταιρεία του ανάμεσα σε πολλά, τον ΣΙΤΕΣΑΠ ( Σύνδεσμος ιδιοκτητών επαγγελματικών σκαφών άνευ πληρώματος με 500 μέλη και 1300 σκάφη -ιστιοφόρα) στην μεγάλη μαρίνα Αλίμου. Ήρθε πρόθυμα στην Ιτέα. Περιηγήθηκε τις εγκαταστάσεις και καταλήξαμε σε συγκεκριμένο σχέδιο ανάδειξης της μαρίνας και της παραλίας μας.
ΝΑΤΕΧ
 Έπρεπε να απαντήσουμε σε 3 ερωτήματα.
Γιατί να έρθει κάποιος με σκάφος στην Ιτέα, από πού θα έρθει και τι θα τον κάνει να ξανάρθει.
 Μα πρώτα να γίνει στοιχειωδώς λειτουργική η μαρίνα. 64 πίλαρ άλλα διαλυμένα άλλα μισοδιαλυμένα, μερικά οκ, υπόγεια δίκτυα ρεύματος, νερού να ελεγχθούν, πυρασφάλεια άγνωστη λέξη, ιστοί να περάσουν ματσακόνι (μετά το άτυχές συμβάν στην Κίρρα), για να επιδιορθωθούν, λοιπός εξοπλισμός να συντηρηθεί με τα ελάχιστα χρήματα (η συμβολή των φίλων της μαρίνας συγκινητική). Συγχρόνως,
Ανασύραμε την αρχιτεκτονική μελέτη του 2001 για την παραλία της Ιτέας. Μια συνεκτική πρόταση αξιοποίησης της παραλιακής ζώνης που φρόντισαν να την θάψουν παρά τα εκατομμύρια που στοίχισε.
 Είπαμε μελέτες, μελέτες, μελέτες, UBER ALLES. 
 ΜΟΝΟ ΘΥΜΟΣ ΚΑΙ ΟΡΓΗ για τα χαμένα χρόνια . Τίποτε άλλο. Κρίμα.
Ο Γενικός (Δ. Τεμπονέρας) μας παρέδωσε λίστα με συλλόγους για να έρθουμε σε επαφή. Έτσι προέκυψε η συνάντηση με τον ΟΦΣΕ (Όμιλος φουσκωτών σκαφών Ελλάδος) καθώς και με εκπρόσωπο μεγαγιώτ κτλ. Από την άλλη ο φίλος Γιώργος, μας εξασφάλισε την προβολή της πόλης και όχι μόνο, με δωρεάν περίπτερο στην μεγάλη έκθεση στην μαρίνα  Αλίμου,(Yachting Festival 2019). Αλλά και στην ΝΑΤΕΧ 2019 είχαμε περίπτερο μαζί με τον ΟΦΣΕ. (στο δέλτα Φαλήρου όπου έγινε παρουσίαση της Ιτέας από εμένα σε εκδήλωση). με διάθεση διαφημιστικού υλικού που εμείς εκδώσαμε.
 Βλέπαμε απέναντι μας  περίπτερα άλλων περιοχών και αναρωτιόμουν, τόσα χρήματα της Αυτοδιοίκησης και ποτέ να μην πάνε σε μια έκθεση θαλάσσιου τουρισμού; Και ενδιαφέρονταν δήθεν για την Ιτέα; Η πιστεύανε πως μόνο στας Ευρώπας   αξίζει η προσπάθεια;…

το περιπτερο Μαρίνα Αλιμου

Συγχρόνως, με την βοήθεια του βουλευτή (Κωστοπαναγιώτου) άρχισαν οι συζητήσεις για 3 πολύ σοβαρά ζητήματα. Με το υπουργείο Οικονομικών για τους Γαλλικούς μόλους, με την εταιρεία του δημοσίου Εντερπράις για τα 17 κρυμμένα και θαμμένα στρέμματα μεταξύ Λαρνάκι - Γαλλικός μόλος  και το σημαντικότερο, για τον τρόπο αποδέσμευσης της μαρίνας από το ΤΑΙΠΕΔ ώστε με συμβολικό τίμημα να αξιοποιηθεί και από τοπικούς σχηματισμούς με σεβασμό στους πολίτες και το συμφέρον της περιοχής.
Το μάστερ πλαν ξεκίνησε διερευνητικά στην λιμ. επιτροπή, αλλά προσωπικά δεν το έβλεπα -ω… (εξηγήσεις αν μου ζητηθούν.)
Τα αποτελέσματα φάνηκαν γρήγορα.
 Η επίσκεψη 130 μελών του ΟΦΣΕ με 45 τζιπ στην περιοχή το 3ήμερο 16-18 Νοεμβρίου 2018 ,η περιήγηση τους στον ορεινό όγκο πάνω από την Ιτέα και με την ταυτόχρονη παρουσία των 2 γενικών γραμματέων του Υπουργείου Ναυτιλίας και της νομικής συμβούλου.
Καλέσαμε όλα τα ΜΜΕ της περιοχής στην παρουσίαση στον τρίτο όροφο του Κυριακοπούλειου. Δεν ήρθε κανένα!!! (εκτός Π Βέργος κ Καρτερία).
 Καλέσαμε συλλόγους καταστηματαρχών της πόλης. Ήρθαν  και επιδεικτικά έφυγαν –οι δυο συλλόγου παραλίας- όταν η νομική σύμβουλος εξηγούσε τον νόμο παραχωρήσεων στη ζώνη λιμένα! Τυχαίο έτσι; Η επαρκώς δασκαλεμένοι;
Παραβρέθηκαν προς τιμή τους ο Λ. Αναγνωστόπουλος, η κ. Μαντά, ο κ. Τεντ Γουώρθ, ο Αντιπεριφεριάρχης κ. Κατσαγούνος και οι περιφ. σύμβουλοι κ. Αραβαντινού και Δρόσος Παρασκευάς.
ΟΛΟΙ ΟΙ ΛΟΙΠΟΙ ΔΗΜ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ αρκέστηκαν σε καταγγελία άκουσον-άκουσον!!! με το σκεπτικό πως δεν τους καλέσαμε προσωπικά με χρυσόβουλο;. Τέτοια ανευθυνότητα! Τόσο ενδιαφέρον!
 Έχοντας προετοιμάσει σαν λιμ. Επιτροπή γερή ατζέντα, βάλαμε προς οριστική λύση μια σειρά ζητήματα. Κατ αρχάς μέσω του Υπουργείου Ναυτιλίας από το ΠΔΕ εξασφαλίσαμε 124.000 ευρώ για έργο (Μαϊάμι-Σκίτσα ηλεκτροφωτισμού, του οποίου η διαδικασία είχε ξεκινήσει από την προηγ. επιτροπή και εξελίσσεται ακόμη). Και δεύτερο  ορίστηκε η πανελλαδική συνάντηση φουσκωτών σκαφών 2019 στην Ιτέα με πέρασμα Διώρυγας και τηλεοπτική κάλυψη  ( δυστυχώς ακυρώθηκε λόγω των εκλογών). Ακόμη και με την ομοσπονδία αυτοκινούμενων βρεθήκαμε για δημιουργία camper stop 
Γνωρίζοντας ότι η Ιτέα δεν είναι προορισμός από θάλασσα, συναντηθήκαμε με την διευθύνουσα της διώρυγας Κορίνθου προκειμένου να υπάρξουν διευκολύνσεις σε σκάφη που δένουν στην μαρίνα . Το σημαντικότερο διαπραγματευτήκαμε με το Σ.Ι.Τ.Ε.Σ.Α.Π για χρήση της μαρίνας σαν μόνιμου αγκυροβόλιου αρκετών 10δων σκαφών που θα έχουν ενοικιαστεί με ρότα το Ιόνιο. Δεν νομίζω πως πρέπει να μπω σε πολλές λεπτομέρειες για τους Γαλλικούς μόλους και την μαρίνα. Η τότε υφυπουργός Οικονομικών κ. Παπανάτσιου έδωσε εντολή σε υπηρεσιακούς παράγοντες για θετική αντιμετώπιση. Δεν μπορούσε να ολοκληρωθεί στο λίγο χρόνο. Αν το βάζαμε την πρώτη μέρα της θητείας ίσως τώρα να ήταν διαφορετικά… Ίσως. Όσο για την μαρίνα; Ναι υπήρχε λύση. Είχε προχωρήσει ήδη στα λιμάνια μετα από διαπραγματεύσεις η μέθοδος των υποπαραχωρήσεων. Κάτι ανάλογο συζητήσαμε και καταλήγαμε με τον γ. γραμματέα κ Λαμπρίδη.
Μετά τις εκλογές όλα άλλαξαν. Η μαρίνα για τους σημερινούς  είναι βάρος. Την έσπρωξαν για ξεφόρτωμα λες και είναι μπάζα. Είναι και ευχαριστημένοι που μερικά δις ελληνικού ιδρώτα θα γίνονται για 40-50 χρόνια δάκρυα στο βωμό του χρέους που οι ίδιοι δημιούργησαν. Θα το μετανιώσουν κάποτε; Δεν νομίζω. 20 χρόνια  τορπιλίζουν την μαρίνα και την αξιοπρέπεια στην περιοχή.
Τελευταία ακούω για Μαστερ πλαν, για Κατάκολο, για Κρουαζιερόπλοια, για παραλίες μαγικές… Δεν θα πω κάτι. Ξέρω δεν έχει νόημα. Ένα μόνο. Όλα τα δήθεν μεγάλα έργα από το 2000 και μετά είναι τελματωμένα στο νομό…
παρουσιαζοντας την Ιτέα κ εκδήλωση με φουσκωτά στην ΝΑΤΕΧ
 Αγαπητοί φίλοι
Η παραλία στην Ιτέα δεν είναι απλά ένας χώρος. Έχει καταντήσει στεναγμός. 
Οι κκ διάφοροι και αδιάφοροι ας πάνε αλλού να παίξουνε. Αρκετά. Ας αφήσουν όσους ανυστερόβουλα προσφέρουν να συνεχίσουν. Η κατάσταση θα εξελιχθεί δύσκολη. Η περιοχή φθίνει. Θυμάμαι με την βοήθεια του Πέτρου φτιάχτηκε ερωτηματολόγιο στα Αγγλικά και μοιράστηκε επιλεγμένα σε πληρώματα ιστιοφόρων. Επεξεργαστήκαμε τις απαντήσεις και συζήτησα με επαγγελματία. Μα και ο επαγγελματισμός είναι ζητούμενος.
 Πολύπειρος φίλος που το ανάφερα μου είπε …νομίζουν πως ο τουρισμός είναι αγελάδα που θα την αρμέξουν στο μόλο… Έτσι ακριβώς.
 Όσο για το λιμ ταμείο; Αν χάσει την μαρίνα όντως στενεύει το πεδίο. Όμως δεν υπάρχει περίπτωση ο Δ. Δελφών να ενδιαφερθεί για την παραλία της Ιτέας, όπως δεν ενδιαφέρθηκε μέχρι τώρα. Αν γίνει δημοτικό στις συνθήκες αυτές θα είναι λάθος. Απλά θα εξανεμιστούν γρηγορότερα τα λίγα αποθεματικά του, στις διάφορες τρύπες που συνεχώς παράγει η πολιτική τους. Ας υπάρχει έστω, κουτσουρεμένο. Σαν πιθανό αντίβαρο – όπως πιστεύω ότι ήταν η σύντομη θητεία μας- αυτών που νομίζουν πως όλα ξεκινάνε από το βουνό και τελειώνουν στο Λαρνάκι με άλλοθι τον Απόλλωνα…   
Αρκετά τράβηξε το κείμενο. Νύχτωσε. Τέτοια ώρα πριν πολλά χρόνια στην γενέτειρα στριφογυρίζει ο νους,  ίσως στην αριέτα που θα ακουγόταν ...
…πολύ ψηλά έχτισες φωλιά
Και θα σου γύρει ο κλώνος
Και θα σου φύγει το πουλί
Και θα σου μείνει ο πόνος…
Καληνύχτα Ιτέα

    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΝΑΣ ΦΙΛΟΣ ΗΡΘΕ ΑΠΟΨΕ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΛΙΑ

  Ένας φίλος ήρθε απόψε από τα παλιά Φορτωμένος με χιλιάδες αναμνήσεις Σήμερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε γεύμα εργασίας με τον πρωθυπουρ...