Πέμπτη 11 Ιουνίου 2020

ΑΚΤΟΜΗΧΑΝΙΚΗ κ ΛΙΜ. ΤΑΜΕΙΟ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΑΝΔΩΡΟΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ

ΑΠΟΦΑΣΗ  ΑΚΤΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ από Λιμ. Ταμείο Φωκίδος(2)

Μετά την πρόσφατη δημοσίευση από την νυν λιμενική επιτροπή, απόφασης αναθεώρησης  παλαιότερης (από Ιούλιο του 2019)  σχετικής με  την ακτομηχανική στην Ιτέα, χωρίς να αιτιολογείται στοιχειωδώς η αλλαγή, αλλά κυρίως μετά την άκρα του τάφου σιωπή από τους αρμόδιους που μάλλον αναρμοδιότητα, αποφυγή ευθύνης, και αμηχανία δηλώνει μπροστά στα πραγματικά δεδομένα, ακολουθεί παρακάτω πληρέστερη αναφορά των γεγονότων…
Το σωτήριον έτος 2006 η τότε νομαρχιακή αυτοδιοίκηση ανέθεσε μελέτη για την προστασία των ακτών στην εταιρεία CNWAY του κ. Γιαμίν Αλβέρτου. Η πρώτη παρουσίαση της μελέτης, απορρίφθηκε μετά πολλών επαίνων, από την νομαρχία, η οποία στην συνέχεια ανάθεσε και σε δεύτερο παράγοντα την ίδια μελέτη. Συγκεκριμένα σε εξειδικευμένο τμήμα του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Η κατάληξη αυτών των νομαρχιακών αποφάσεων συμπυκνώθηκε σε  δύο (2) εντελώς αντιθετικές μεταξύ τους προμελέτες. Συνοπτικά:
Η μεν CNWAY πρότεινε την λύση κάθετων στην ακτή και εξάλων προβόλων για την συγκράτηση του όποιου υλικού πληρώσεως, το δε Πανεπιστήμιο Αιγαίου, πρότεινε κατασκευή ίσαλων και παράλληλων προς την παραλία προβόλων (εκτός της παραλίας Αγκάλης) ουσιαστικά για τον «εγκιβωτισμό» των αναγκαίων υλικών πληρώσεως.
Η άλλη μεγάλη διαφορά των δύο προμελετών εντοπίζεται στον προϋπολογισμό του έργου. Η πρώτη αναφέρει το ποσό των 1.440.000 ευρώ  και η δεύτερη φτάνει στα 7.760.000 ευρώ.
Μετά την παραλαβή των δύο μελετών η αντιπεριφέρεια Φωκίδας τις στέλνει για γνωμοδότηση στον Δήμο Δελφών. Ο τελευταίος τον Ιανουάριο του 2012 δηλ 6 χρόνια μετά το εναρκτήριο λάκτισμα συζητάει το θέμα  (αα 9)
 Εισηγητής ο κ Ι. Τζαβάρας (Γραμματέας του Δ.Δελφών). Μετά από πολλά και διάφορα το δημοτικό συμβούλιο Δ Δελφών ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ την μελέτη της CNWAY, εγκρίνοντας αυτή του πανεπιστημίου Αιγαίου των 7.7 εκατ ευρώ. (με 2 αρνητικές ψήφους από Γ Δρακάκη με αιτιολογία ελλιπή στοιχεία- και Λ. Αναγνωστόπουλο με αιτιολογία το ανεφάρμοστο λόγω ύψους τελικού τιμήματος).
 Έκτοτε αγνοείται η τύχη των μελετών παντελώς.
Το 2018, Μάιο μήνα, η λιμενική επιτροπή στην οποία ήμουν μέλος καλείται ,  να πάρει απόφαση για την προώθηση της ακτομηχανικής μελέτης η οποία ευρίσκεται πλέον σε τελικό στάδιο ωρίμανσης – σύμφωνα με την γλώσσα των επαϊόντων. Ασχοληθήκαμε  όσο μπορούσαμε με την μελέτη και ζητήσαμε πρόσθετες εξηγήσεις σε εξειδικευμένα τεχνικά θέματα.
Προσωπικά, έχοντας παρακολουθήσει την ανάλογη διαδικασία στην συνεδρίαση του Δημοτικού συμβουλίου το 2012, εξεπλάγην από την τελική μορφή που είχε η  μελέτη. Όχι μόνο δεν ήταν αυτή του Πανεπιστημίου Αιγαίου, (προς τι τότε η γνωμοδότηση του δημ συμβούλιου) αλλά της CNWAY ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ της οποίας είχαν εξαφανιστεί οι κάθετοι και έξαλλοι πρόβολοι!!! Άρα ποια μελέτη; Απλά μπάζωμα χωρίς προοπτική!!! Και μάλιστα με χαλίκι αδιαμόρφωτο. Μα χρειαζόταν 15 χρόνια και τόσα χρήματα για κάτι τέτοιο;  Ζητήσαμε ενημέρωση στο λιμ ταμείο. Πρόθυμα ήρθαν 3 μηχανικοί της α-περιφέρειας και η σύμβουλος κ Αραβαντινού.  επικεντρώσαμε τις αντιρρήσεις μας στο είδος του υλικού και στην φερεγγυότητα της μελέτης.
Ζήτησα μία υπεύθυνη απάντηση. Ποιος εγγυάται ότι το υλικό θα παραμείνει  στην παραλία; Και πόσο χρόνο ώστε να μην ξαναγυρίσουμε στα σημερινά προβλήματα. Η απάντηση: Ούτε για το χαλίκι και πολύ περισσότερο  ούτε για την άμμο εγγυάται κανείς!!!
Ισχύει με άλλα λόγια ότι λέει η μελέτη. Και τι λέει η μελέτη; Πρόκειται για μια συνεχή μάχη εμπλουτισμού και διάστρωσης του κάθε φορά υλικού της παραλίας,  λόγω απωλειών!
Άρα πεταμένα λεφτά. Τότε τι να αποφασίσουμε παρά την απόρριψη της.
Οι πιέσεις αρκετές… Τα παπαγαλάκια από κλαράκι σε κλαράκι τιτίβιζαν.
Για λόγους πλήρους τεκμηρίωσης, αποφασίσαμε να γίνει από ανεξάρτητο μελετητή βαθμολόγηση της τελικής μελέτης. Το αποτέλεσμα δικαίωνε και επαύξησε τις επιφυλάξεις μας.
Συγχρόνως ανασύραμε παλιά τεχνική περιγραφή του κ Μουτζούρη, του πλέον ειδικού (καθηγητής ΕΜΠ στην έδρα ακτομηχανικής και λιμενικών έργων και Πρύτανης) με την οποία προσδιοριζόταν ανέξοδη, σχετικά εύκολη και προπαντός σύννομη λύση στο πρόβλημα αποκατάστασης και εμπλουτισμού, των νότιων ακτών της παραλίας Ιτέας. (Άρα ενοχλητική σε κάποιους?)
 Τεχνικά, υπάρχει και άλλη ήπια, δοκιμασμένη μέθοδος άνευ προβόλων, αρκετά οικονομική. Παρά λοιπόν τις εναλλακτικές τεχνικές δυνατότητες  για  15 χρόνια γυρίζουμε την μίζα της μηχανής αποφάσεων., και κάποιοι θέλουν να συνεχίσουν?
Την επόμενη ημέρα των εκλογών παραιτήθηκα. Με ικανοποίηση πληροφορήθηκα ότι η λιμενική επιτροπή τον Ιούλιο 2019 απέρριψε την μελέτη οριστικά.
Τα παπαγαλάκια επί το έργον ξανά… Η νέα κτλ λιμενική επιτροπή θα περάσει την ακτομηχανική θα πουλήσει την Μαρίνα κτλ… Αυτά...
Η τεχνική υπηρεσία της α-περιφέρειας δεν πρέπει  να αναλάβει την ευθύνη της; Ενημέρωσε ξανά την τωρινή λιμ επιτροπή; Η τελευταία δεν μπορεί να αντισταθεί; Αποσιωπητικά…  ΤΕΛΙΚΑ
Μετά από 15 χρόνια μελετών μελέτη δεν υπάρχει.
Μετά από 300.000 ευρώ στην εταιρεία (με πρόχειρους υπολογισμούς) το έργο ψάχνει την ταυτότητα του.
 Ελπίζω ο διάλογος να δείξει την αλήθεια.
Νομίζω πως είναι καθήκον της δημοτικής αρχής και της αντιπολίτευσης του Δήμου Δελφών που το 2012 καταψήφισαν την μελέτη, επίσης των 3 περιφερειακών  συμβούλων και του κ Αντιπεριφερειάρχη να επιληφθούν του θέματος για το καλό της περιοχής. Πόσο ακόμη θα συνεχιστεί η διελκυστίνδα των μελετών; ΕΛΕΟΣ. Ας ερευνηθούν οι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ.
Ο δρόμος των εγωισμών και του ετσιθέλω οδηγεί στην απώλεια.
Η χώρα, οι πολίτες  αρκετά πληρώσαμε. Δεν μας φτάνει;  Δεν Αξίζει να αποφύγουμε την  καταρράκωση κάθε υλικού και ηθικού φραγμού;.…
Τουλάχιστον Όσο μπορούμε. Το αξίζει και ο τόπος και οι πολίτες του.


http://karteria1.blogspot.com/2019/07/blog-post_915.html  αποφαση 2019 λιμ επιτροπής

η δεύτερη απόφαση της λιμ επιτροπής.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα Τσίπουρα του Νοεμβρίου

                 ΡΑΚΟΚΑΖΑΝΑ  Ήταν το 1920 όταν ο Ελευθέριος Βενιζέλος,εδωσε άδειες για παρασκευή τσίπουρου. Από τότε τα καζανέματα, τα ρακοκ...