Χρηστος Βανδώρος |
ΜΑΡΙΝΑ ΙΤΕΑΣ ΕΠΕΑ ΠΤΕΡΟΕΝΤΑ
ΤΑΞΙΔΕΥΕ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΝΑΥΑΓΗΣΕΙ
ΣΚΗΝΗ 6η
Η λόγω
ανωτέρας βίας καθυστέρηση συνέχισης των
άρθρων, των σχετικών με την αξιοποίηση της μαρίνας Ιτέας και του παραλιακού
μετώπου, είχε σαν αποτέλεσμα την δημοσίευση στην παραπάνω διεύθυνση όλων των
σχετικών ντοκουμέντων τα οποία αναφέρονται στην πρόταση για λειτουργία της
Μαρίνας από το μακρινό 2003.
Η δημοσίευση
που έγινε στην ΚΑΡΤΕΡΙΑ με απαλλάσσει από παρόμοια ενέργεια , με «υποχρεώνει» όμως σε μια κριτική
τοποθέτηση επί του ενδιαφέροντος κειμένου της FOKIS MARINES DEVELOPMENT PLAN , που επιγράφεται Βιωσιμότητα λειτουργίας μαρίνας Ιτέας
Φωκίδας.
Πίσω από την
προσπάθεια ευρίσκετο σοβαρός επιχειρηματίας με περισσή αγάπη- καταγωγή στην
περιοχή και σπουδαίος επιστήμονας και πολίτης.
ΕΠΙ ΤΩ ΕΡΓΩ
Η μελέτη βιωσιμότητας η οποία κατατέθηκε
παίρνει υπόψη της στην τιμολόγηση των εξυπηρετήσεων προς τους κατόχους σκαφών
όλες τις καλές πρακτικές που χρησιμοποιούνται σε ανάλογες περιπτώσεις μαρίνων.
Ως προς το ύψος της τιμής ανά μέτρο σκάφους,
χρησιμοποιεί την αντίστοιχη της μαρίνας Γουβιών της Κέρκυρας μειωμένη
όμως κατά 50%.
Τα έσοδα
μιας μαρίνας δεν προέρχονται μόνο από ελλιμενισμό αλλά και από τις
προσφερόμενες εξυπηρετήσεις όπως επισκευές, χρήση γερανού ανέλκυσης – καθέλκυσης,
αγορά εφοδίων, ενοικίαση και πώληση αξεσουάρ κτλ. Σημαντικός παράγοντας για τα συνολικά έσοδα
αποτελεί το ποσοστό πληρότητας που θα παρουσιάσει η μαρίνα τόσο κατά την υψηλή
θερινή περίοδο όσο και κατά την χαμηλότερου κόστους χειμερινή.
Και τώρα το διά ταύτα της πρότασης:
Για πληρότητες από 25% έως 100% τα έσοδα με
όλους τους αναφερόμενους συντελεστές αναμένονται στην μελέτη από 165.421 έως
370.196 ευρώ ανά έτος.
Όσον αφορά τα λοιπά στοιχεία δημιουργούνται 11
θέσεις εργασίας και το μικτό κέρδος αυξάνεται από 11.94% έως 45,79% το οποίο σηματοδοτεί στο 5ο έτος
λειτουργίας 80.926 ευρώ κέρδος ή 21,86% του τζίρου!!!
Η μελέτη
βιωσιμότητας μαζί με την πρόταση αξιοποίησης της μαρίνας θάφτηκαν κανονικά.
Θάφτηκε το 2013, θάφτηκε το 2014 και εντεύθεν…
Όσο και αν ψάξει κανείς στο βιβλίο πρακτικών του Λιμενικού Ταμείου ΔΕΝ ΘΑ ΒΡΕΙ ΝΑ
ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΣΥΖΗΤΗΣΗ στην παραπάνω πρόταση. ΔΥΣΤΥΧΩΣ.
Έτσι προς δόξα των
παντοίων κολαούζων του τότε (πιθανόν και
μετά;) πολιτικοκομματικού συστήματος η
ευκαιρία να «μάθουμε» τι χάσαμε από υποδομές στην πόλη μας όλα αυτά τα χρόνια
έχει θαφτεί οριστικά.
Κάνοντας μια υπόθεση με αφετηρία την δυσμενέστερη περίπτωση δηλ. τον τζίρο των
165.421 ευρώ /έτος και από το 2004 έως το 2012 (ΤΑΙΠΕΔ) πολλαπλασιάζοντας
βγαίνει σύνολο 1.488.789 ευρώ και 11 θέσεις επί 9 χρόνια 99 άτομα θέσεις
συνολικά.
Ως γνωστό η λειτουργία της μαρίνας δημιουργεί πρόσθετα έσοδα στην
περιοχή. Δαπάνες εστίασης, αγορά τροφίμων , τοπικών προϊόντων, ενοικίαση
αυτοκινήτων εκδρομές κτλ. Δηλ πάνω από 2
εκατ ευρώ διαφυγόντα έσοδα από την περιοχή ΕΠΕΙΔΗ Ο ΤΟΤΕ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ, ΝΟΜΑΡΧΕΣ,
ΠΡΟΕΔΡΟΙ λιμ ταμείου, υποτάχθηκαν. Προφανώς Τις κείνων ρήμασι πειθόμενοι…
Όσον αφορά
τους εκλεγμένους είμαστε άξιοι της μοίρας μας… Καμιά δικαιολογία.
Όσον αφορά στους προέδρους λιμ επιτροπής ο
νόμος είναι σαφής. Εξομοιώνεται με δημόσιο υπάλληλο. Έχει όλες τις υποχρεώσεις
και τα καθήκοντα ενός δημοσίου υπαλλήλου. Η ευθυγράμμιση του με την ψηφοθηρική
πρακτική ενός βουλευτή δεν τον απαλλάσσει από τις ευθύνες του. Απλά στην
περίπτωση αυτή τον απαλλάσσει ο χρόνος των 15-16 ετών.
ΣΙΓΟΥΡΑ, ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΑΞΙΖΟΥΝ ΤΟ ΠΙΟ
ΠΙΚΡΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΜΑΣ…
Να ήταν μόνο αυτό;
Υπάρχουν ακόμη χειρότερα! Το
αγκυροβόλιο Τριζονιών εγκαταλείφτηκε πλήρως μέχρι το σωτήριο 2016.
Με πρόσχημα
την μη παραλαβή του έργου κατασκευής του, αρνήθηκε η λιμενική επιτροπή να εισπράττει
χρήματα (νομικά καλυμμένη ). Τα Τριζόνια ήταν πάντα πλήρη σκαφών. Το
αγκυροβόλιο έχει δυνατότητα ελλιμενισμού πάνω από 150 ιστιοφόρων. Δηλ είναι
μεγαλύτερο της Ιτέας. Και το σπουδαιότερο είναι στη ρότα Αιγαίου Σαρωνικού
Ιονίου και από την δημιουργία της διώρυγας Κορίνθου βρίσκονται στο πλέον
προνομιακό σημείο του Κορινθιακού.
Προφανώς δεν ήταν εύκολη η είσπραξη.
Ο υπάλληλος στην Ιτέα δεν γίνεται να διακτινιστεί στο νησί ώστε να ελέγχει την
κατάσταση. Ούτε ο πρόεδρος η θέση του οποίου είναι άμισθη μπορεί να ελέγχει τα
Τριζόνια. Παρολ’ αυτά υπήρχε τρόπος. Ο Δήμος
Δωρίδας από το 2016 μπορούσε να εισπράττει χωρίς να έχει αλλάξει το καθεστώς
παραλαβής. Άρα?
Το πρόβλημα αυτό το έλυσε η
συντονισμένη προσπάθεια και του δήμου Δωρίδας αλλά κυρίως η επιμονή και
ακατάβλητη θέληση του βουλευτή κ ΗΛΙΑ Κωστοπαναγιώτου να προσφέρει τα μέγιστα
δυνατά στον τόπο. Η
δημιουργία του λιμενικού ταμείου Δ. Δωρίδας για αυτό τον λόγο (και για έναν
ακόμη) έγινε μονόδρομος.
Τα Τριζόνια
μπορούν να έχουν πάνω από 60- 80% πληρότητα ολοχρονίς. Τα έσοδα σε αυτά τα 18
νεκρά χρόνια μπορούσαν να είναι πάνω από 1.500.000 ευρώ!!! ΟΛΑ ΑΥΤΑ διαφυγόντα
έσοδα στην Δωρίδα στην Φωκίδα.
ΓΙΑΤΙ;
Αυτό το
μεγάλο ΓΙΑΤΙ ας τολμήσουμε να το απαντήσουμε επιτέλους. Όσο γρηγορότερα
συζητήσουμε αποφασίσουμε δράσουμε τόσο καλλίτερα…
Στο επόμενο.
Η αλήθεια για ΜΑΡΙΝΑ και ΤΑΙΠΕΔ….
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου