…Είδα το παλιό να
πλησιάζει, μα ερχόταν σα νέο…
Κάποτε μου
είχαν πει πως οι καλλίτεροι φίλοι μιας εφημερίδας είναι οι εργολάβοι . Όχι όποιοι όποιοι
εργολάβοι αλλά αυτοί των δημοσίων μεγάλων έργων.
…Σερνόταν πάνω σε καινούργια δεκανίκια
που κανένας δεν είχε ξαναδεί και βρομούσε νέες μυρωδιές σαπίλας που κανείς δεν
είχε πριν ξαναμυρίσει…
Για να μπορέσω να απαντήσω στο
ερώτημα, ανάτρεξα στην πριν ένα χρόνο έκθεση
του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συμβουλίου σχετική με τα στοιχεία για το
«κόστος των οδικών αξόνων με συμβάσεις παραχώρησης στην Ελλάδα».
Για να μην
κουράζω,( αναφορές στην έκθεση είναι στο διαδίκτυο) αναφέρεται πως … «στα ελεγχθέντα έργα παρατηρήθηκαν
σημαντικές καθυστερήσεις στην κατασκευή και υπερβάσεις κόστους, που έφθασε το
1,2 δισ. ευρώ (που βάρυνε κυρίως το Δημόσιο )…- Το ύψος αυτού του ποσού
οφειλόταν επίσης στην ανεπαρκή προετοιμασία των έργων, ιδίως δε στο γεγονός ότι
οι συμβάσεις ΣΔΙΤ επεγράφησαν προτού επιλυθούν σημαντικά ζητήματα».
Η παραπάνω
έκθεση και τα στοιχεία που παρουσιάζει δείχνουν το τι γίνονταν από τον
παλαιοκομματισμό στα δημόσια έργα στην χώρα μας και στις αρχικές συμβάσεις και
στις αναθεωρήσεις τους
Ενδεικτικά
δε …
Τα 20,2
εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο έφθασε το κόστος κατασκευής του Ε65, τα 13 εκατ. ευρώ/χιλιόμετρο
του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνας - Πάτρας και τα 8,7 εκατ. ευρώ του
αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου - Καλαμάτας και Λεύκτρου - Σπάρτης. Συνολικά, το
κόστος των τριών έργων ανά χιλιόμετρο αυξήθηκε έως και 69%.
Αλλά δεν
είναι μόνο αυτά.
Είναι ο
σχεδιασμός των έργων.
Έτσι η Ιόνια
οδός σχεδιάστηκε χωρίς σύνδεση με το Αγρίνιο, την Πρέβεζα κτλ.
Η Εγνατία
των 6,5 δις ευρώ χωρίς καμία κάθετη σύνδεση με βιομηχανικές ή τουριστικές
περιοχές, ούτε καν με την Θεσ/κη, την Χαλκιδική, την Καβάλα κτλ.
Απλά σαν
κλειστός δρόμος για τα βαρέα φορτηγά από Γερμανία σε Τουρκία Ιράν Ιράκ κτλ.
Χωρίς δηλ να καλύπτει αναπτυξιακές και κοινωνικές ανάγκες της Ελλάδας.
Ποιά από τα
παραπάνω λέτε να ισχύουν και για την διαγώνιο;
...Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να
μας μάθει πώς
Την πραγματικότητα να αλλάξουμε…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου