Η ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ των ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΩΝ
Τα 25 τελευταία χρόνια έχουν εισβάλλει με ορμή στην καθημερινή ζωή οι δημοσκοπικές εταιρείες και οι προβλέψεις τους πάνω σε κάθε ζήτημα που άπτεται της πολιτικής. Το ουσιαστικό ντεμπούτο τους το πραγματοποίησαν επί εποχής Σημίτη, συνέχισαν τα επόμενα χρόνια κάνοντας αισθητή την παρουσία τους και την επιρροή τους επί διεκδίκησης της προεδρίας στο ΠΑΣΟΚ από τον Βενιζέλο και τελευταία ξεπέρασαν κάθε όριο με τις «προβλέψεις τους» δηλ. με το μανιπουλάρισμα στην διαδικασία ανάδειξης προέδρου στο ΚΙΝΑΛ.
Όλες οι παραπάνω περιπτώσεις έχουν κοινά χαρακτηριστικά και όμοια κατάληξη. Και ο Βενιζέλος δεν έγινε Πρόεδρος και ο Λοβέρδος δεν πέρασε καν στον δεύτερο γύρο. Αναρωτιόμαστε λοιπόν.
Φταίει η μέθοδος, του « εργαλείου δημοσκόπησης» η η ανάγκη να μαγειρευτούν τα αποτελέσματα είναι δυνατότερη από κάθε ορθή ερμηνεία;
Μία πρώτη εξήγηση ακούσαμε από τον λεγόμενο πατριάρχη των ελληνικών δημοσκοπήσεων. Τον ομότιμο καθηγητή Η. Νικολακόπουλο.
Σύμφωνα λοιπόν με τα λεγόμενα του, στην περίπτωση των εκλογικών διαδικασιών του ΚΙΝΑΛ έπεσαν έξω και οι 15 περίπου δημοσκοπήσεις όλων των εταιρειών. Το κυριότερο όμως που υπογραμμίζει με έμφαση, είναι η απόλυτη γνώμη του ότι «… αυτή η διαδικασία δεν μπορεί εξ αντικειμένου να έχει κανένα πραγματικά σωστό αποτέλεσμα…» Ο λόγος; Οι εκλογείς αντιπροσωπεύουν ένα πολύ μικρό ποσοστό του σύνολου εκλογικού σώματος. Σχεδόν το 5%. Με 1000 λοιπόν η 1500 στην καλύτερη περίπτωση καταγραφές τυχαίων δειγμάτων λέει ο κ Νικολακόπουλος είναι ΑΔΥΝΑΤΟ να έχουμε ορθό συμπέρασμα, καθώς δεν είναι δυνατός στα λίγα αυτά δείγματα να υπάρχουν αρκετά άτομα από το 5% και συνεχίζει υπογραμμίζοντας πως… Πως καμία δημοσκόπηση δεν μπορεί να προσεγγίσει μια εσωκομματική διαδικασία…
Μα τότε, εμείς οι πληβείοι, δικαιούμαστε να ρωτήσουμε .
Καλά οι εταιρείες, οι σπουδαγμένοι οι επιστήμονες που εργάζονται σε αυτές δεν το γνώριζαν; Φυσικά και το γνώριζαν απαντά ο κ Νικολακόπουλος αλλά υπέκυψαν στις πιέσεις των ΜΜΕ!!! Δηλ αν το μεταφράσουμε σωστά τα ΜΜΕ πληρώνουν τις εταιρείες και ως γνωστόν ισχύει παντού ; το Ο ΠΕΛΑΤΗΣ ΕΧΕΙ ΠΑΝΤΑ ΔΙΚΙΟ!
Άρα η υπερπροβολή Λοβέρδου, ήταν μια επικοινωνιακή φούσκα που δεν μπόρεσε τελικά να περπατήσει και όλα καλά ωραία και να ετοιμαστούμε για την συνέχεια αυτής της πορείας;!
Θα υπάρξουν επιπτώσεις από όλη αυτή την στάση, την χειραγώγηση την προκλητική αντιμετώπιση της κοινωνίας από τα ΜΜΕ και τους βαρόνους της δήθεν ενημέρωσης ; Μα γιατί ρωτάω; Η απάντηση γνωστή. Όχι δεν θα υπάρχει από κανένα θεσμικό όργανο. Μην αυταπατόμαστε.
Μπορεί να υπάρξει και υπάρχει από την κοινωνία. Στο βαθμό που η τελευταία ανακτά την «ηθική της» τέτοια εργαλεία αποπρασανατολισμού θα καθίστανται άχρηστα γιατί σκουπίδια είναι στην πραγματικότητα και ψευδοεπιστήμη. Οι πολίτες το συνειδητοποιούν έστω με τρόπο που μπορεί να μην συμφωνούμε απόλυτα αλλά το συνειδητοποιούν. Απόδειξη; Την τηλεόραση την έχουν για ποδόσφαιρο, σήριαλ, και διασκέδαση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου