Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2021

Ο θαλάσσιος τουρισμός στη Φωκίδα και η Διώρυγα των... στεναγμών

 


Ο θαλάσσιος τουρισμός στη Φωκίδα και η Διώρυγα  των... στεναγμών

Στις σελίδες της ηλεκτρονικής εφημερίδας itn news- Ελληνικός Τουρισμός, του φίλου Γιώργου Καραχρήστου, ανάμεσα στην πλούσια ύλη διαβάζουμε και κάποια ρεπορτάζ που αφορούν άμεσα την περιοχή μας. Σήμερα αναδημοσιεύουμε το άρθρο που υπογράφει ο κ. Γιάννης Αποστολόπουλος και αφορά την εδώ και αρκετό χρόνο μη λειτουργία της διώρυγας στην Κόρινθο.  Από τον περασμένο Ιανουάριο  είναι απροσπέλαστη… Και ενώ θα μπορούσαν τα μικρά σκάφη, ειδικά τα ιστιοφόρα και τα γιότ να περάσουν χωρίς να ενοχλούν την συντήρηση των πρανών, η κυβέρνηση αδιαφορεί πλήρως. Και επισκευές δεν έχουν ξεκινήσει και σκάφη δεν περνάνε. Οι απώλειες για τον θαλάσσιο τουρισμό στον Κορινθιακό δηλ Γαλαξίδι Τριζόνια και Ιτέα  είναι σοβαρές.

Τα ερωτήματα είναι προφανή.  Θα είναι σε θέση να ανοίξει για το καλοκαίρι του 2022; Αλλά γιατί να μην υπάρχει καμία αντίδραση από Δημάρχους περιφερειακούς έστω από κάποιο δημοτικό σύμβουλο, η τα λιμενικά ταμεία; Μόνο αναθέσεις ξέρουν να κάνουν;

Γράφει ο ΓΙΆΝΝΗΣ ΆΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

Πολύ σοβαρά προβλήματα έχει δημιουργήσει το κλείσιμο της διώρυγας του Ισθμού, η οποία παραμένει εκτός λειτουργίας από πέρυσι τον Ιανουάριο. Συγκεκριμένα στις 15 Ιανουαρίου και τις 2 Φεβρουαρίου 2021 σημειώθηκαν δύο περιστατικά καταπτώσεων στη Διώρυγα, κάτω από τη γέφυρα του βιολογικού καθαρισμού, με αποτέλεσμα να απαγορευθεί η διέλευση όλων των σκαφών. Τα συμβάντα αυτά δεν ήταν τα πρώτα, αλλά ήρθαν να προστεθούν σε μια σειρά κατολισθήσεων στο ίδιο σημείο, όπως τονίζουν τοπικά μέσα ενημέρωσης.

Η εταιρεία που διαχειρίζεται τη Διώρυγα του Ισθμού η ΑΕΔΙΚ, η οποία να σημειωθεί ανήκει στο Υπερταμείο, έχει καταγράψει ήδη τεράστια απώλεια εσόδων,ενώ προχώρησε σε δανεισμό 2,5 εκατ. Ευρώ για τη μισθοδοσία του προσωπικού.

 Πέρα, όμως από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ίδια η εταιρεία το κλείσιμο της Διώρυγας προκάλεσε σημαντικό πλήγμα στον θαλάσσιο τουρισμό -και όχι μόνο-

τη σεζόν που πέρασε και το αγωνιώδες ερώτημα τώρα είναι αν θα αποκατασταθεί

το πρόβλημα την επόμενη σεζόν.

Σε επικοινωνία που είχε η «itn Ελληνικός Τουρισμός» με τον πρόεδρο του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού κύριο Μιχάλη Σκουλικίδη διαπιστώθηκε και το μέγεθος των προβλημάτων που έχουν ανακύψει, τα οποία θα πρέπει εδώ να σημειώσουμε πως δεν έχουν λάβει τη δημοσιότητα που τους πρέπει. Όπως μας είπε ο κύριος Σκουλικίδης προτού ξεκινήσει η τουριστική περίοδος υπήρχαν κάποιες υποσχέσεις πως η Διώρυγα θα παρέμενε κατά ένα μέρος ανοικτή, για τα μικρά σκάφη, yachts κλπ, υπόσχεση που τελικά δεν τηρή-θηκε, προκαλώντας αναταράξεις στο yachting. Συγκεκριμένα ήταν προγραμματισμένο να βρεθεί ανάδοχος για να καθαρίσει μερικώς το κανάλι, ώστε να μπορούν να περάσουν μικρά σκάφη, αλλά η προσπάθεια δεν ευοδώθηκε. «Αντί για 100 μίλια τα σκάφη έπρεπε να διανύσουν 300 μίλια, άρα να καταναλώσουν τριπλά καύσιμα και να κάνουν τον περίπλου της Πελοποννήσου», σημείωσε ο κύριος Σκουλικίδης. Επίσης υπογράμμισε

ότι η θάλασσα Νότια της Πελοποννήσου δεν είναι «εύκολη» και αυτό αποτέλεσε και αποτελεί ένα ακόμη εμπόδιο.

Το γεγονός αυτό οδήγησε πολλά yacht από Ιταλία, κυρίως να επιλέξουν άλλες διαδρομές, αλλά και όσα ήρθαν στην Ελλάδα αφού υποχρεώθηκαν να κατέβουν τόσο χαμηλά, κατευθύνθηκαν κατόπιν προς τις Νότιες Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα και την Τουρκία, αφήνοντας υποχρεωτικά εκτός ρότας δεκάδες προορισμούς.

Οι οικονομικές επιπτώσεις αυτής της κατάστασης δεν ήταν καθόλου ευκαταφρόνητες. Πρώτα σημειώθηκαν απώλειες στην Αττική στις επιχειρήσεις που παρέχουν υπηρεσίες στα yachts, όπως επισκευές, τροφοδοσία κλπ. Μεγάλο πλήγμα δέχθηκαν και οι τοπικές οικονομίες στον Κορινθιακό Κόλπο, αφού η κίνηση έπεσε κατακόρυφα και προορισμοί, όπως το Γαλαξίδι είδαν την επισκεψιμότητα και τα έσοδα να «βυθίζονται» φέτος.

Το ερώτημα που «καίει» τώρα τους επαγγελματίες του θαλάσσιου τουρισμού και γενικότερα της ναυτιλίας, είναι πότε τελικά θα ανοίξει η Διώρυγα, καθώς υπάρχουν διάχυτοι φόβοι για επανάληψη του ίδιου σκηνικού και την επόμενη σεζόν. Η κυβέρνηση με αφορμή και την επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη την άνοιξη στη Διώρυγα διαμήνυσε πως οι εργασίες αποκατάστασης θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι και το κανάλι θα λειτουργεί κανονικά….


ΜΕΤΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ

Οι 100 εργαζόμενοι στην διώρυγα, ανησυχούν ιδιαίτερα, καθώς πλέον η εταιρεία έχει εξανεμίσει τα αποθεματικά της. Ο νομός Κορίνθου σηκώνει ιδιαίτερο βάρος και ευθύνη έναντι των εργαζομένων και της ιστορίας των 128 χρόνων λειτουργίας της διώρυγας Κορίνθου.  Δικαίως λοιπόν ο βουλευτής Κορίνθου (ΣΥΡΙΖΑ) κ Γ. Ψυχογιός ανάμεσα σε άλλα αναφέρει.

«… η Διώρυγα Κορίνθου παραμένει κλειστή δημιουργώντας μια δύσκολη και ντροπιαστική εικόνα για το Νομό και τη Χώρα μας.

Κατά καιρούς υπήρξαν καταπτώσεις πρανών οι οποίες αποκαταστάθηκαν άμεσα με ιδία μέσα της Εταιρείας, όπως αυτή του 2018 όταν το ΔΣ της ΑΕΔΙΚ έλαβε πρόσθετα μέτρα ελά-

φρυνσης πρανών με υπόδειξη του Ι.Γ.ΜΕ, προέβη στην αγορά drone για την επίβλεψη της Διώρυγας, σε ελεγχόμενη ελάφρυνση των πρανών μέσω της τεχνικής air jackets και δημι-

ούργησε νέα μεγαλύτερα αποστραγγιστικά κανάλια με επέκταση του υφιστάμενου δικτύου.

Και ενώ επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ τα έσοδα της Εταιρείας αυξήθηκαν σημαντικά… και αναβαθμίστηκαν τα τεχνικά μέσα της, αυτή τη στιγμή η Εταιρία δανειοδοτείται (!) για να καλύψει τη μισθοδοσία και τα έξοδά της... 16/3/21 καταθέσαμε σχετική Ερώτηση προς τα συναρμόδια Υπουργεία και ακολούθησε Επίκαιρη Ερώτηση μου προς τον αρμόδιο Υπουργό, που συζητήθηκε στη Βουλή στις 26/07/21, αλλά η απάντηση του, ήταν γενικόλογη και αόριστη, χωρίς χρονοδιάγραμμα επαναλειτουργίας…»

Τι συμπέρασμα λοιπόν μπορούμε να βγάλουμε εμείς στην Ιτέα; Συνήθως η απαξίωση δημόσιας περιουσίας οδηγεί στην ιδιωτικοποίηση της. Κάποια ομάδα συμφερόντων ίσως να ετοιμάζεται να τσεπώσει ανέξοδα έσοδα αφού πρώτα εκκαθαρίσει η κατάσταση με τους εργαζόμενους. Χιλιοειπωμένο το έργο. Κι ακόμη ας περιμένουμε την αντίδραση των τοπικών αρχόντων και του βουλευτή…Σιγά μη ξυπνήσουν…

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΦΕΣΤΙΒΑΛ κιν/φου κ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

" ...ο κινηματογράφος είναι ο φορέας της κίνησης. Είναι ο καινοτόμος των λογοτεχνιών...Ο κινηματογράφος είναι τόλμη, είναι αθλητής, είν...