Δευτέρα 1 Ιουνίου 2020

ΜΑΡΙΝΑ ΙΤΕΑΣ ταξίδευε με σκοπό να ναυαγήσει



ΜΑΡΙΝΑ ΙΤΕΑΣ  
ΕΠΕΑ ΠΤΕΡΟΕΝΤΑ
ΤΑΞΙΔΕΥΕ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΝΑΥΑΓΗΣΕΙ
ΣΚΗΝΗ 5η
…Θα μείνουμε αρκετά σε αυτό το θέμα. Είναι το ανοιχτό μάθημα για όλους μας, το βιβλίο της κακοδαιμονίας της παραλίας που δεν λέει να τελειώσει… Με αυτά τα λόγια τέλειωνα το προηγούμενο κείμενο - για την Κίρρα. Δυστυχώς η ανάλυση του θέματος θα αποδειχτεί ότι είναι ένα κομμάτι του παζλ που περικλείει την  συνολικότερη κακοδαιμονία του τόπου και της χώρας.
Ο στίχος του ποιητή, «..καθρέπτης σου είμαι κοινωνία και σου μοιάζω…» «μας» πηγαίνει γάντι.
Το 1992 ξεκίνησε με το όραμα κάτι μεγάλο στην Ιτέα, όπως η ΜΑΡΙΝΑ, να γίνεται πραγματικότητα. Στο όραμα αυτό, προφανώς πολλοί αν όχι όλοι είχαν κεντήσει, κι ο καθένας, το δικό του μικρό φυλαχτό την δική του ευχή.
 Η τοποθεσία για την μαρίνα αποτέλεσε το σημείο τριβής και ταλαιπωρίας κατοίκων, ειδικών και πολιτικών παραγόντων. Γνωστά και μη εξαιρετέα.

Το λιμάνι Ιτέας, (χαρακτηρισμένο μείζονος ενδιαφέροντος), στην ουσία ήταν ένας λιμενοβραχίονας.
Ο αρχιτέκτονας του όλου σχεδιασμού τοποθέτησε την μαρίνα παραδίπλα του βραχίονα θέλοντας μάλλον με αυτή του την κίνηση να λύσει δύο θέματα. Και λιμάνι και μαρίνα.
Φυσικά εξακολουθεί το μεν λιμάνι να είναι ένας λιμενοβραχίονας, η δε μαρίνα να συνοδεύεται εσαεί με λειτουργικά προβλήματα ισχυρότερο των οποίων φαίνεται η έλλειψη χώρου για επισκευές, αποθήκευση σκαφών, αλλά και αρκετά ακόμη που δεν είναι ώρα για την ανάδειξη τους.
Το 2000, 16 Φεβρουαρίου, το Υπουργείο Ανάπτυξης χωροθετεί τον  ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΛΙΜΕΝΑ στην θέση «ΜΑΡΙΝΑ» του κόλπου Ιτέας, δυναμικότητας 146 θέσεων ελλιμενισμού στα 26 στρέμματα επί της θάλασσας, και με 60  θέσεις   σκαφών, στα 25 στρέμματα επί της στεριάς.  Φορέας διαχείρισης το Λιμενικό Ταμείο Ν. Φωκίδας.
Παράλληλα με την Μαρίνα στην Ιτέα κατασκευάζεται η «μαρίνα» στα Τριζόνια. Στην πραγματικότητα αγκυροβόλιο Τριζονίων, καθόσον δεν έχει χώρους ούτε για πρώτες ανάγκες. Τα Τριζόνια όμως βρίσκονται πάνω στην ρότα όλων των πλεούμενων που διασχίζουν τον Κορινθιακό για το Ιόνιο και τον Σαρωνικό. Σαφώς σε πλεονεκτική θέση.
ΒΙΟΙ ΠΑΡΑΛΗΛΛΟΙ
Τι Ωραία! Ο Νομός, η Ιτέα, οι κάτοικοι, πήραμε 2 Μαρίνες που στοίχησαν περί τα 6 δις δρχ την δεκαετία του 1990, με προβλήματα αλλά λειτουργικές που με δουλειά μεράκι και φαντασία μπορούσαν να συνεισφέρουν στο όραμα όλων όσων έβαλαν πλάτη στο αρχικό σχέδιο.

Τίποτε από αυτά δεν συνέβη. Το πρόβλημα μετατοπίστηκε στο πως θα απαξιώσουμε και τις δύο θέσεις, στο πως θα αποφύγουμε να λειτουργήσουν στοιχειωδώς, στο πως θα γίνουν προεκλογικά σλόγκαν των τότε πολιτευτών που ενδιαφέρονταν δήθεν για ανάπτυξη των μαρινών του θαλάσσιου τουρισμού της περιοχής. Μηδέν στο πηλίκο.
Η παροιμία λέει πως πρώτα βγαίνει η ψυχή και μετά το χούι. Αυτό ισχύει για την πολιτική και τους πολιτικούς εκείνους που δεν δίστασαν μπροστά στο συμφέρον τους να φτάσουν το χρέος στα 300 δις ευρώ!
 Όσο για τους πολίτες; Φαίνεται ισχύει πως η Ελπίδα πεθαίνει τελευταία. Πώς αλλιώς να εξηγήσει κανείς τα ατέλειωτα επί τόσα χρόνια ψέματα, με την κλίση της λέξης ΑΝΑΠΤΥΞΗ κ ΜΑΡΙΝΑΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ σε όλες τις πτώσεις συνήθως προεκλογικά, χωρίς κάποια στιγμή η αγανάκτηση μας να γίνεται δική μας δημιουργική ανασύνταξη;
Και τα χρόνια περνούν.  Το 2012 είναι η χρονιά της συμπυκνωμένης ντροπής για την Ελλάδα μετά την χούντα. Η κυβέρνηση ΝΔ ΚΙΝΑΛ παραδίδει 46 λιμάνια, λιμενικές εγκαταστάσεις και μαρίνες στο λεγόμενο ΤΑΙΠΕΔ. (ταμείο αξιοποίησης ιδιωτικής περιουσίας του δημοσίου). Ανάμεσα τους και η Μαρίνα Ιτέας που μέχρι τότε
                   ΤΑΞΙΔΕΥΕ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΝΑΥΑΓΗΣΕΙ

ΠΡΟΣ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΦΩΚΙΔΑΣ
33200 Ιτέα                                      Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου 2004

ΘΕΜΑ. Εκδήλωση ενδιαφέροντος για την διαχείριση της Μαρίνας Ιτέας

…από 13 Σεπτεμβρίου 2003 είχαμε αποστείλει προς τον Δήμο Ιτέας με κοινοποίηση προς το Λιμενικό ταμείο …εκφράζοντας το ενδιαφέρον μας για την εκμετάλλευση της Μαρίνας Ιτέας… ως σήμερα δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση…
Αν απορεί κανείς για το παραπάνω …. η συνέχεια στο επόμενο…
Μέχρι τότε ας ξανακοιτάξουμε τις ημερομηνίες και ας θυμηθούμε ποιοι ήταν το 2003, το 2004  βουλευτές στο Νομό, τους αντίστοιχους Νομάρχες, αλλά και τους καθ’ ύλη αρμόδιους  Προέδρους Λιμενικού ταμείου,  όλους όσους δεν θεώρησαν καθήκον τους ούτε μια διαβούλευση απάντηση σε μια σοβαρότατη πρόταση. Μετά ας χειροκροτήσουμε όλοι μαζί που ο βουλευτής του 2004 και του 2020 ίδιο όνομα, και οι συν αυτώ, θα μας αναγγείλουν τις δήθεν επιτυχίες τους. Υπομονή. Αναλυτικά στο επόμενο…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δολοφονία Τεμπων. Η Συνέχεια

  Δεν γνωρίζω πόσοι πολίτες, άκουσαν η διάβασαν όσα η κ. Μαρία Καρυστιανού ανέφερε σε δύο εμβληματικές παρουσίες της.  Η "ΜΗΤΕΡΑ των ΤΕ...