Δευτέρα 25 Μαΐου 2020

ΙΤΕΑ ΠΑΡΑΛΙΑ 3ο μέρος



ΙΤΕΑ ΠΑΡΑΛΙΑ κτλ
ΕΠΕΑ ΠΤΕΡΟΕΝΤΑ (3)
Χρήστος Βανδώρος
ΣΚΗΝΗ 3η
 Και τώρα ένα κουίζ:
Καλά ο Πολυχρονόπουλος των μεταλλείων κατέβηκε στο μόλο της Ιτέας στην ανάπαυλα των συνδικαλιστικών διωγμών στο προσωπικό των μεταλλείων (και ανάμεσα στα πολλαπλά εργατικά ατυχήματα στις στοές), σοκαρίστηκε από την ουρά των τεράστιων κρουαζιερόπλοιων, που περίμεναν αρόδου και είπε δίνω 100.000 ευρώ ώστε να γίνει μελέτη για να προστεθούν 200 μέτρα βραχίονα;
Με το παραπάνω σχόλιο κλείναμε την δεύτερη δημοσίευση και με την ίδια κάνουμε είσοδο στην σημερινή μας.
 Νέος μόλος Ιτέας.
Η επέκταση του υπάρχοντος μόλου, δεν έχει καμία απολύτως καμία, σχέση,με την λιμενική επιτροπή στην οποία υπήρξα μέλος.
Η μελέτη δωρίθηκε, ανατέθηκε, πληρώθηκε, παραλήφθηκε νομιμοποιήθηκε χωρίς καμία δική μας μεσολάβηση. Όλα τα παραπάνω αφορούν την πριν από εμάς λιμενική επιτροπή, αλλά και αποκλειστικά την περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και την αντιπεριφέρεια  του Νομού Φωκίδας.
Πάντα όμως είχα την περιέργεια.
Καλά ο Πολυχρονόπουλος κατέβηκε στο μόλο της Ιτέας στην ανάπαυλα των συνδικαλιστικών διωγμών στο προσωπικό των μεταλλείων (και ανάμεσα στα πολλαπλά εργατικά ατυχήματα στις στοές), σοκαρίστηκε από την ουρά των τεράστιων κρουαζιερόπλοιων, που περίμεναν αρόδου και είπε δίνω 100.000 ευρώ ώστε να γίνει μελέτη για να προστεθούν 200 μέτρα βραχίονα; Πήγε τότε στη Λιμενική επιτροπή και ξεκίνησε η διαδικασία χορηγίας; Ή μήπως ΠΗΓΕ ΠΡΩΤΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ του Κ Μπακογιάννη και το συναποφάσισαν;
Αλλά πάλι βρε παιδί μου τόση μυωπία;
«Δεν είδε κανένας και δεν έμαθε» τα πολλαπλά άμεσα προβλήματα της παραλίας όπως η αχρήστευση της ανατολικής πλευράς του μόλου, η αποδιοργάνωση προσκρουστήρων, η ανάγκη άμεσων επεμβάσεων στο λιμάνι του Τροκαντερό, όπου η λάσπη είναι ένα μέτρο, ή έστω δεν πήραν χαμπάρι να μπουν 40 καπάκια στα πίλαρ της μαρίνας, ώστε τουλάχιστον να μην καταστραφεί ο πανάκριβος εξοπλισμός που περιέκλειναν; Η ακόμη  να βελτιωθεί η πυρόσβεση με μέρος αυτών των χρημάτων; (Όσο για την ξεχασμένη Κίρρα και το αλιευτικό καταφύγιο, τις τρύπες στην Αρμυρόβρυση κτλ (αναλυτικά  στα επόμενα).
  Είναι φανερό, λοιπόν ότι αυτή η μελέτη ΕΠΙΒΛΗΘΗΚΕ από τον Μπακογιάννη, για λόγους δικού του προφίλ και σε σχέση με τα τότε γεγονότα στο Μεταλλείο και ειδικά στην Καμιώτισσα – Λαρνάκι, ώστε να στηριχτεί ο «εθνικός» επενδυτής του 51. Την ίδια εποχή ο «εθνικός» επενδυτής του 51 Πολυχρονόπουλος ανακοίνωσε σε συνάντηση που οργάνωσε ο τότε Δήμαρχος (κ. Παναγιωτόπουλος) στο δημαρχείο Δελφών, χορηγία για μελέτη σε μονοπάτια στον Παρνασσό!!! (η οποία βέβαια δεν έγινε ποτέ…)
Και εγένετο μελέτη για έργο 7 εκατομμυρίων ευρώ. Και περιμένουμε να αποφασίσουν στην περιφέρεια αντιπεριφέρεια ποιοι φταίνε που δεν έχει ακόμη ξεκινήσει η υλοποίηση της…Λες και ενδιαφέρονται…
Φυσικά τα γρήγορα δημοσιογραφικά πιστόλια έχουν πυροβολήσει στο στόχο. Φταίει η προηγούμενη λιμενική επιτροπή!
Όμως τα προσπερνάω και επιμένω σε άλλο δρόμο.
Όταν κατέληγαν στο έργο αυτό, είχαν υπόψη τους τις παραμέτρους επιτυχίας; Δηλαδή ποια κρουαζιέρα στην Ιτέα θα φέρει τα περισσότερα απαιτώντας τα λιγότερα;
 ΕΧΕΙ ΑΝΑΡΩΤΗΘΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ πόσα έργα μπορούν να γίνουν στην πόλη άμεσης απόδοσης και αποτελεσματικότητας με  προϋπολογισμό 7 εκατ ευρώ;
Αυτοί που προσκυνούν « σώβρακα και φανέλες»  των πολυχρονεμένων και των βεζίρηδων έχουν ποτέ αναρωτηθεί ή έστω ενδιαφερθεί για τα αποτελέσματα στην Ιτέα και την κοινωνία της από την κρουαζιέρα; Έχουν μήπως ρωτήσει ποια τα «είδη» κρουαζιέρας;
Γνωρίζουν πως  τα έσοδα ανά επιβάτη πλοίου στο λιμενικό ταμείο  είναι  0,25 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ περίπου) ?.
 Δηλαδή η κρουαζιέρα είναι άχρηστη; Φυσικά όχι. Ρωτήσαμε μάθαμε επισκεφθήκαμε τους ειδικούς.

1. Η κρουαζιέρα αποδίδει τα μέγιστα στο λιμάνι πρώτης αναχώρησης.
2. Τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια λειτουργούν σαν ξενοδοχεία all inclusive. Η δαπάνη εκτός πλοίου στο ελάχιστο. Σχεδόν μηδενική.
 Απευθυνθήκαμε για ενημέρωση και βοήθεια στα υπουργεία Τουρισμού και  Ναυτιλίας. Καθώς και σε επιχειρηματίες του χώρου.  Συμπέρασμα όλων των ειδικών;  Στροφή στην προσόρμιση όχι μεγάλων πλοίων, αλλά κυρίως μέγα γιότ και μικρών κρουαζιερόπλοιων που δεν έχουν τις υποδομές ενός μεγάλου. Σε αυτά οι επιβάτες ξοδεύουν σε κάθε λιμάνι τα περισσότερα!!!
 Έγιναν οι ανάλογες κινήσεις πολύ γρήγορα. Επίσκεψη και περίπτερο σε εκθέσεις γιοτ στην Αθήνα στη μαρίνα Αλίμου. Δημιουργία ψηφιακής σελίδας, και  προσπέκτους. Συναντήσεις με εκπροσώπους μέγα γιότ, ιστιοφόρων,  ομίλων φουσκωτών και αντίστοιχων σπορ. (Στα πλαίσια αυτά και η επίσκεψη 140 μελών του ΟΦΣΕ και η διαμονή τους στην Ιτέα).

Ας γυρίσουμε στην περιβόητη μελέτη: πέρα από τα επιπλέον μέτρα και την θεμελίωση κτλ λέει τίποτε για τον υπάρχοντα μόλο; Πχ αν δέσει ένα μεγαγιώτ εξυπηρετείται; Εδώ και χρόνια οι δύο κρουνοί νερού δεξιά αριστερά (ανήκουν στο ΔΗΜΟ) δεν δουλεύουν και δεν επισκευάζονται παρά τις οχλήσεις. Παροχές ρεύματος δεν υπάρχουν ούτε στοιχειώδεις κανόνες ασφάλειας. Η δε Μαρίνα δεν είναι για μέγα γιότ. Μία θέση σε άσχημο σημείο. Κατά τα άλλα περιμένουμε όταν και αν τα μεγάλα πλοία τα οποία περιορίζονται έτσι κι αλλιώς από τη Διώρυγα Κορίνθου και τη γέφυρα Ρίο-Αντίρριο θα καταπλεύσουν.  Όλα αυτά επειδή στην πραγματικότητα οι επαΐοντες διαχρονικά της περιοχής για το μόνο που πραγματικά ενδιαφέρονται είναι η προβολή τους με κάθε τρόπο. Το τάξιμο είναι το σπορ που διακρίνονται.  Αδιάφοροι για το τελικό αποτέλεσμα στην κοινωνία.
ΟΜΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ και ΕΙΚΟΝΑ  ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ κ  λέγεται  ISPS Code (International Ship and Port Facility Security).
Συνοπτικά:  μόνο οι μηχανισμοί ασφάλειας στοιχίζουν κοντά στις 500.000 ευρώ (μαγνητικές πύλες, κτίρια κτλ) και η αναγκαστική εκχώρηση της ασφάλειας σε πιστοποιημένη εταιρεία του χώρου εκτοξεύει τα έξοδα σε πάνω από 100.000 ευρώ το χρόνο ανεξάρτητα από τον αριθμό των μεγάλων πλοίων που θα μας προτιμήσουν.
Ας γυρίσουμε στο αρχικό ερώτημα: Δεν θα ήταν  προτιμότερη μια μελέτη λειτουργικής αποκατάστασης του υπάρχοντος μόλου, βελτίωσης αν χρειάζεται σε έκταση και ισχυρή προσπάθεια για προσέλκυση μικρών και μεγαγιώτ; Εναλλακτικά με 7 εκατ ευρώ πόσα έργα γίνονται στην ΙΤΕΑ;

Αλλά που…
Όσο για τα περιβαλλοντικά και ακτομηχανικές μελέτες:   Η ακτομηχανική είναι παραπάνω από αναγκαία. Όταν τα νερά θα βραχυκυκλώνουν τα ρεύματα στην παραλία, ο βιολογικός θα γίνεται λίμνη θαλασσινού νερού και τα θεμέλια σπιτιών θα ανοίγονται, ίσως σκεφτούμε πως φταίει μια κακή μελέτη ακτομηχανική και η έλλειψη της.

Συνεχίζεται με Κίρρα

1 σχόλιο:

  1. Καλοπροαίρετα και ελπίζω εποικοδομητικά. Η προηγούμενη ΛΕ πήρε, μαζί με τον Δήμο και την Περιφέρεια, μία, ας πούμε, λανθασμένη απόφαση. Ποιον πρέπει να ρωτήσει ένας πολίτης για να πληροφορηθεί το που βρίσκεται σήμερα το έργο και ποιο είναι, αν υπάρχει, το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης ; Μήπως πρέπει να καταφύγει στον βουλευτή του για να κάνει εκείνος σχετική ερώτηση ; Δεχόμενοι ως σωστή την επιλογή προσέλκυσης μεγάλων γιώτ και μετά τις επαφές που έγιναν, ποιο ήταν το αποτέλεσμα ; Καταρτίστηκε κάποιο σχέδιο και έγιναν κάποια πρώτα επίσημα βήματα ; Ποιες ήταν οι δυσκολίες και ελλείψεις του ΛΤ στο να προωθήσει ορισμένα έργα, στα πλαίσια των οικονομικών δυνατοτήτων που υπήρχαν ; Γιατί δεν συντάχθηκε, όταν ανέλαβε η προηγούμενη ΛΕ, ένας κατάλογος με όλα τα έργα, εργασίες και ενέργειες που έβλεπε η ΛΕ ότι πρέπει να γίνουν, ανεξάρτητα από την ύπαρξη η μη πόρων ; Γιατί δεν καθιερώθηκε μία ανοιχτή και διαρκής ενημέρωση του τοπικού πληθυσμού για όλα τα θέματα και τις εκκρεμότητες του ΛΤ ; Γιατί δεν έγινε ένας «απολογισμός» στο τέλος της θητείας της προηγούμενης ΛΕ, με όλα τα διαθέσιμα (οικονομικά και άλλα) στοιχεία ; Προφανέστατα, όλα τα παραπάνω ερωτήματα αφορούν εξίσου και τη νέα ΛΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΜΙΑ ΖΩΗ ΣΤΟ ΦΩΣ (Γ. Αρβανίτης)

 ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ Σαν Υστερόγραφο. Μετά από 2 μήνες αναγκαστικής απόστασης μου από κάθε δημόσιο συμβάν, ευτυχής συγκυρία η επάνοδος με ένα ...